hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| گردشگری محور توسعه استان اردبیل است

اردبیل| گردشگری محور توسعه استان اردبیل است

به مناسبت دهه فجر همزمان با کل کشور با دستور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ۴۲ پروژه زیرساختی، گردشگری و میراث فرهنگی از طریق ویدیو کنفرانس در اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم، اظهار کرد: این پروژه‌های با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۱ نفر در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.

نادر فلاحی با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان اردبیل است، افزود: 10 پروژه مرمتی و میراث فرهنگی، 18 پروژه گردشگری و یک پروژه صندوق احیاء برای افتتاح در این مراسم آماده‌شده است.

او افزود: سرای وکیل مجموعه بازار تاریخی اردبیل با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد ریال شامل ۸۰ باب مغازه به مساحت ۴۰۰ مترمربع و اشتغالزایی ۲۳۰ نفر ازجمله پروژه‌های شاخصی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تأکید کرد: همچنین هتل ایرانگردی و جهانگردی کوثر شهرستان بیله‌سوار به‌عنوان اولین هتل رسمی در نقطه صفر مرزی برای توسعه گردشگری سلامت در استان و ساماندهی بیش از یک‌میلیون تبعه آذری که سالانه از طریق مرز بیله سوار به کشور وارد می‌شوند با سرمایه‌گذاری 28 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 نفر و همچنین ۱۰ واحد اقامتی بوم‌گردی با اشتغالزایی ۴۳ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: هتل ایرانگردی و جهانگردی کوثر در بیله سوار از استان اردبیل نگین گردشگری ایران، به‌صورت نمادین برای افتتاح انتخاب‌شده است.

معاون رئیس‌جمهوری پس از توضیحات فلاحی گفت: از تلاش و همت مدیرکل میراث فرهنگی استان برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه تشکر می‌کنم، امیدواریم با تلاش شما اردبیل در جایگاه بالای گردشگری کشور قرار گیرد، پتانسیل‌های بسیاری در حوزه طبیعت‌گردی این استان وجود دارد که باید مورداستفاده قرار گیرد، با نام و یاد خداوند بهره‌برداری از پروژه‌ها آغاز شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد